لینک دانلود خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع : .doc ( قابل ویرایش اماده پرینت )
تعداد : 13 صفحه
قسمتی متن :
سیاست رویه اداری، سیستم اداری شامل سیستم پاداش، سیستم ارزیابی، سیستم پرداخت؛
دسته دوم تحت عنوان بافت اجتماعی شامل فرهنگ (پیش فرض اساسی، ارزش ها، هنجارها، زبان، مراسم، تاریخ، داستان ها، اسطوره ها، نشانها)، فرایندهای تعانل ارتباطات (بین اشخاص، گروه بین گروهی)، ویژگی فردی (خصویات باورها، مهارت رفتاری، احساسات، سبک مدیریت؛
دسته سوم تحت عنوان بافت فیزیکی شامل نمای فضایی (اندازه، شکل، موقعیت مکانی)، محیط فیزیکی (نور، گرما، سر صدا، کیفیت هوا، پاکیزگی)، طراحی داخای (تزئینات، مبلمان) طرح معماری.
دسته چهارم تحت عنوان فن اوری شامل ابزارها، تجهیزات ماشینالات، نخصص فنی، طرح شغل، طرح جریان کار، سیاست رویه هالی فنی، سیستم فنی؛
5- اصلاح نظام اداری برنامه ریزی
یکی دیگر اصلی مولفه توسعه مدیریت اصلاح نظام اداری برنامه ریزی کشور باشد. دراین ارتباط، ضرورت بازنگری شماره پیش فرض رایج که زمره ریشه بسیاری نارسایی معضلات نظام اداری برنامه ریزی کشور شمار رود، کاملا محرز مورد تاکید باشد.
روی رفته ناترسایی مشکلات عدیده نظام اداری برنامه ریزی کشور موجب گردیده افزون تحمل هزینه فراوان، بخش عمده منابع مدیریتی نظان هدر رود. رو ازادسازی سهم بارزی انرژی مدیریتی موجود، توان اصلاح نظام اداری برنامه ریزی کشور چشم دوخت.
در حال حاضر شمار قابل ملاحظه عدن تعادل مدیریتی گرده نظام اداری برنامه ریزی کشور سنگینی نماید که یکی مهم انها عدن تعادل تعامل منطقی روابط بین سه حوزه سازمان خصوصی، تعاونی دولتی است. حالی که سازمان خصوصی تعاونی توانند باید سهم برجسته توسعه همه جانبه نظام اسلامی برداشته باشند، جرات توان اذعان نمود که دو حوزه جهت مشارکت پیشبرد بسیاری طرح برنامه ملی حاشیه قرار دارند. تین رو میدان کشیدن قابلیت استعدادهای موجود دو حوزه، ابعاد مدیریتی، اتخاذ تدابیر راهبردهای تحول گرا امری کاملا ضروری است. سوی دیگر حیطه کارکرد هر یک حوزه دولتی، خصوصی تعاونی پیشبرد برنامه ملی گونه تعریف تنظیم شود که بالاترین درجه افزایی تعامل هر یک سه حوزه یکدیگر ظهور برسد.
یکی دیگر عدم تعادل موجود نظام اداری برنامه ریزی گشور پایین بودن سهم بسیاری استان موجود واگذاری پروژه ملی است. حالی که تنها تعداد اندکی استان کشور طول سالیان گذشته بنا دلایل انگیزه گوناگون بعضا سیاسی، زمره قطب صنعتی – اقتعصادی کشور قرار گرفته اند، عین حال بسیاری استان مناطقی که نوع خود قابلیت استعدادهای خوبی برخوردار باشد، موهبت محروم گردیده اند. رفته توزیع جغرافیایی طرح برنامه ملی سطح تمامی مناطق استان کشور باید گونه طراحی گردد افزون رعایت ملاحظات عدیده اقتصادی، یک رقابت سالم، منطقی پرتحرک که لازمه جوشش بروز مدیریت بومی است، بین مناطق استان گوناگون ایجاد گردد.
روند جهانی شدن پدیده که صورت مسامحه برخورد انفعالی ان، پیامدهای ناگواری کل نظام اسلامی خواهد داشت. نظام اداری برنامه ریزی کشور که امواج کنونی اینده روند جهانی شدن دقت مورد نظر قرار دهد ایجاد ظرفیت مدیریتی لازم، ساز کارهای مورد نیاز پاسخگویی موثر چالش ناشی اماده سازد. راستا، ظرفیت مدیریتی نظام م باید گونه ارتقاء یابد بتواند سطح استانداردهای جهانی بیاندیشد، سطوح استاندارها نواوری ابتکار عمل داشته باشد اقدامات موثر، رقبای جهانی خود رقابت پردازد.
در یک جمع بندی کلی مباحث بخش نوشتار توان چنین نتیجه گیری کرد که نیل توسعه مدیریت، اصلاح نظام اداری برنامه ریزی درراستای کانالیزه نمودن انرژی مدیریتی سمت فضاهیا رقابتی کیفیت گرا زمره موثرترین ساز کارها قرار دارد.
6- بازسازی، تولید ترویج دانش بومی مدیریت
امروزه دانش مدیریت مثابه مشعلی فروزان تارک سازمان توسعه یافته حال درخشیدن است. اهتمام قبیل سازمان تولید دانش جدید نهادینه نمودن تمامی سطوح سازمانی موجب گردیده کلید فهم بسیاری چالش معادلات سازمانی اختیار مدیران قرار یگرد راه اتخاذ راهبردها، تاکتیم تصمیمات صحیح موقع منظور فتح قله بالاتری عملکرد هموار گردد. منظر که هرگونه نقصان ضعف پشتوانه دانش مورد نیاز سازمان توان عنوان عاملی جهت بیراهه کشاندن هدر دادن سهم معتنابهی منابع سازمان تلقی نمود.
ارزش جایگاه دانش سازمان امروزی انجا که وسعت رفعت یافته که عنوان یکی بازترین مزیت استراتژیکی سازمان یاد نماید. بسیاری پژوهشگران نظریه پردازان رهبری مدیریت این