لینک دانلود خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع : .doc ( قابل ویرایش اماده پرینت )
تعداد : 5 صفحه
قسمتی متن :
شاسی خودرو
ریشه لغوی
انچنان لغت نامه دهخدا امده است، شاسی معنای «درشت سخت» است.
کلمه شاسی اصولا معنای دیگری کار میرود. عمومیترین عبارتست یک قسمت واحد اجزای یک وسیله ماشین سایر قسمتها قرار میگیرند. ساختار میتواند سادگی یک چارچوب فلزی باشد اینکه یک شاسی پیچیده باشد محلهای بخصوصی ، جهت نصب دستگاههای مربوطه قبل تعبیه شده باشد. معمولا شاسیها فولاد ساخته میشوند.
کاربرد اصلی کلمه شاسی موضوع استفاده خودروها است. خودروها تمامی ساختارهایی جهت حرکت خودرو ضروری شاسی گفته میشود. بایستی توجه شود اگر یکی اجزای شاسی اتومبیل خودرو برداشته شود دچار خرابی شود حرکت خودرو متوقف خواهد شد.
اجزای ساختمانی شاسی خودرو
همانطوری گفته شاسی قطعات خودرو ارتباط داده انها خود نگه میدارد. فرایند سیستمهای مختلفی انجام وظیفه میکنند، زیر ذکر انها میپردازیم.
سیستم تولید توان (موتور)
این سیستم وظیفه تبدیل انرژی عهده دارد. یعنی انرژی محبوس سوختهای فسیلی شکل انرژیهای جنبشی دسترس میاورد. موتور یک خودرو انکه بتواند وظیفه انجام دهد چند سیستم مجزا استفاده میکند عبارتند : سیستم برقی ، سیستم سوخت رسانی ، سیستم خنک کننده ، سیستم روغنکاری سیستم هوارسانی.
سیستم انتقال توان
این سیستم همان گونه نامش میاید وظیفه انتقال توان تولید شده موتور عهده دارد. توان تولید شده جهت مصرف تبدیل کار مفید میبایست چرخها انجا سطح جاده منتقل شود. بنابراین وجود سیستم انتقال توان یک خودرو ضروری است. سیستم نوبه خود سیستمهای کوچکتری تقسیم میشود کنار یکدیگر عمل انتقال نیرو انجام میدهند. اجزای مختلف زنجیره انتقال نیرو عبارتند از:
کلاچ: بعد موتور خودرو کلاج قرار میگیرد، عبارتست یک اتصال قابل قطع بین موتور جعبه دنده قرار میگیرد.
جعبه دنده
پس کلاچ ، جعبه دنده قرار دارد وظیفه کنترل سرعت چرخش افزایش کاهش توجه نیاز میباشد. البته وظیفه معکوس کردن جهت چرخش چرخها هنگام استفاده دنده عقب عهده جعبه دنده میباشد. بدیهی متناسب سرعت چرخش ، قدرت کنترل میگردد.
میل گاردان
پس جعبه دنده میل گاردان قرار دارد وظیفه برقراری ارتباط میان جعبه دنده دیفرانسیل عهده دارد. البته صورت وجود اختلاف ارتفاع میان جعبه دنده دیفرانسیل اختلاف ارتفاع بوسیله میل گاردان جبران شده اتصال میان دو واحد برقرار میسازد.
دیفرانسیل
واحد بعدی دیفرانسیل وظیفه تقسیم گشتاور تغییر 90 درجهای جهت چرخش عهده دارد. دیفرانسیل پس انجام کارهای فوق نیرو واسطه یک میله هر چرخ منتقل میکند.
دستگاه حرکت
شامل گروهی قطعات توان انتقال یافته چرخ کار مفید مطلوب تبدیل میکنند. قطعات عبارتند از:
چرخهای جلو عقب طوقه لاستیک تشکیل شدهاند.
محورهای جلو عقب کار نگهداری چرخها انجام میدهند.
سیستم فرمان
سیستم تعلیق همان فنرها
سیستم ترمز
طرز کار شاسی
تمام قسمتهای مختلف شاسی یک اتومبیل (به غیر کلاچ) بصورت دایمی یکدیگر تماساند تغییرات توان ورودی ابتدای سیستم اخرین قسمت انتقال مییابد. البته حالت