loading...

اس ام اس , جوک , عکس طنز

تحقیق موضوع سیستمهای اطلاعاتی حسابداری سازمانهای خدماتی غیر انتفاعی 36 لینک دانلود خرید پایین توضیحاتدسته بندی : ووردنوع : .doc ( قابل ویرایش اماده پرینت )تعداد...

محمدحسین
بازدید : 255
/ زمان : 18:13:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اس ام اس , جوک , عکس طنز


لینک دانلود خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع : .doc ( قابل ویرایش اماده پرینت )

تعداد : 35 صفحه


قسمتی متن :

سیستمهای اطلاعاتی حسابداری سازمانهای خدماتی غیر انتفاعی

در میان پرسشهای مهمی شما باید قادر باشید پس خواندن فصل انها پاسخ دهید ، سئوالات زیر مطرح شوند :

مشکلات معمول سیستمهای اطلاعاتی حسابداری سازمانهای خدماتی نظیر دفاتر حقوقی کلینیکهای پزشکی چه هستند ؟

چرا یک سازمان خدماتی نظیر دفتر مشاوره فاقد دارایی « موجودی کالا » ترازنامه خود باشد ؟

چرا سیستمهای برنامه ریزی کنترل بودجه سازمانهای خدماتی معمولا اثرگذاری کمتری نسبت سیستمهای بودجه سازمانهای غیر خدماتی ؟

برنامه ریزی کنترل بودجه موثر یک سازمان غیر انتفاعی نظیر دانشگاه دولتی مهمتر یک سازمان انتفاعی محور ؟

ایا یک بیمارستان عنوان یک سازمان خدماتی ، یک سازمان غیر انتفاعی ترکیبی هر دو نهاد طبقه بندی شود ؟

مقدمه

تا اندازه سازمانهای خدماتی ( نظیر دفاتر حقوقی ، دفاتر حسابداران مجاز ، دفاتر مشاوره ، کلینیکهای پزشکی ، بانکها رستورانها ) سازمانهای غیر انتفاعی ( نظیر دانشگاهها ، ارتش پلیس ) توجه کمتری شده . طور معمول یک نهاد خدماتی جای « کالاهای ملموس » ، « خدمات ناملموس » مشتریان خود ارائه نموده یک سازمان غیر انتفاعی است. انجائیکه یک سازمان غیر انتفاعی ( گاهی اوقات یک سازمان سودناخواه نامیده شود ) عمدتا « خدمات ناملموس » مشتریان خود عرضه میدارد ، سازمان غیر انتفاعی نوعی سازمان خدماتی . حال براساس تعریف ، سازمانهای غیر انتفاعی سود محور نیستند . دستاوردها موفقیت سازمانها براساس سهم انها رفاه عمومی جامعه مورد ارزیابی قرار گیرد .

در فصل برخی جنبه عملیاتی عمده سازمانهای خدماتی سازمانهای غیر انتفاعی مورد تجزیه تحلیل قرار گرفته . انجائیکه بسیاری فارغ التحصیلان دانشگاهها سرانجام سوی یکی سازمانها خدمت گرفته شوند ، پوشش نهادها فصل ضروری . توجه عمده, بحث بررسی ویژگیهای سیستم اطلاعاتی حسابداری منحصر نهادهای خدماتی غیر انتفاعی اختصاص خواهد یافت . همچنین نمونه عملی کاربرد کامپیوتر سازمانهای خدماتی غیر انتفاعی فراهم گردیده .

سازمانهای خدماتی

اصطلاح سازمانهای خدماتی ، محدوده گسترده موسسات تجاری گیرد خدماتی مشتریان خود ارانه نمایند .

رستورانها ، هتلها ، مغازه ارایش زیبایی ، دفاتر حقوقی ، دفاتر حسابداران مجاز ، دفاتر حمل نقل ، کلینیکهای پزشکی ، دفاتر مشاوره ، استودیوهای تلویزیونی نهادهای ورزشی نظیر تیمهای حرفه بیسبال فوتبال گروه تجاری سازمان خدماتی قرار گیرند .

ویژگیهای منحصر فرد سازمانهای خدماتی

سازمانهای خدماتی مقایسه سازمانهایی کالاهای ملموس ( نظیر تولید کنندگان اتومبیل) مشتریان خود عرضه کنند ، دارای خصوصیات عملیاتی منحصر فردی باشند . ویژگیهای متمایز کننده اغلب نهادهای خدماتی عبارتند (1) عدم وجود موجودی کالای قابل فروش ، (2) اهمیت کارکنان حرفه ، (3) دشواری اندازه گیری کیفی کمی محصول فراورده (4) کوچکی اندازه .

اکنون هر یک چهار خصوصیت خواهیم پرداخت .

فقدان موجودی کالا

این خصوصیت تواند فعالیتهای کسب درامد یک سازمان خدماتی تاثیر عمده داشته باشد . یک تولید کننده کالاهای ملموس ( نظیر کمپانی Alan کالاهای ورزشی تولید کند) فروشهای جاری اتی خود موجودی کالا تولید کند . موجودی عنوان یک ذخیره احتیاطی مقابل نوسانات احتمالی فروشهای اتی عمل نماید . عنوان مثال ، صورتیکه کمپانی Alan انتظار داشته باشد فروش ماه بعد وسایل بسکتبال بیش طرفیت تولیدی کارخانه باشد ، کمپانی تواند تولید ماه جاری کارخانه افزایش دهد . گرنه ، اگر کمپانی مقداری فروش کالاهای ورزشی ماه نتیجه بازاریابی ضعیف دست بدهد ، شاید بتواند ماههای بعد فروشها جبران نماید ( عنوان مثال طریق برنامه بازاریابی موثرند) . اغلب سازمانهای خدماتی نمی توانند ، موجودی کالایی فروشهای فعلی اتی خود تهیه نمایند . اصطلاح موجودی سازمان خدماتی تلاش کسب درامد خود فروش رساند شامل خدماتی کارکنان سازمان مشتریان فراهم نمایند . خدمات نمی توان یک موجودی ، جمع اوری نمود . بنابراین ، هرگونه نقص کسب درامد ارائه خدمات نمی تواند فردا ماه بعد جبران گردد . درامدی نتیجه عدم فراهم نمودن خدمات امروز دست میرود ، احتمالا هر گز دست نخواهد امد .

به عنوان مثال ممکن رستوران FINE TASTE شنبه شب ناچار باشدتا برخی مشتریان خود رابه خاطر رزرو شدن میزهای موجود ، رد کند . احتمالا مشتریان رستوران دیگری میز رزو میکنند نتیجه رستوران FINE TASTE همیشه درامدی توانست بعد ظهر مشتریان داشته باشد, دست داده است. البته ممکن مشتریانی شنبه شب رد شده اند ، یکشنبه شب اخر هفته بعد رستوران میز رزرو نمایند . بااین حال نکته یک سازمان خدماتی نظیر رستوران قادر انبار کردن موجودی رفع تفاضای نوسانات فروش نمی باشد . ممکن میزهای غذاخوری رستوران FINE TASTE دوشنبه شب خالی بماند ، درحالی تقاضای میز غذا خوری شنبه شب بیش میزان عرضه . حالت ایده ال مدیریت رستوران توانست افزایش تدریجی موجودی خدمات غذاخوری دوشنبه شب طراحی کند سپس خدمات شنبه شب فروش برسد . واضح گونه افزایش تدریجی موجودی ، غیر ممکن خواهد بود.

اهمیت کارکنان حرفه ای

در بسیاری سازمانهای خدماتی ، "مهمترین منابع" دارایی مهارتهای تخصصی پرسنل باشد . واقع ، کارکنان ماهر فعالیت موثر سازمانهای غیر خدماتی نظیر شرکتهای تولیدی اهمیت فراوانی برخوردارند . اما موضوع بسیاری سازمانهای خدماتی تنها محصول ارائه شده ، نبوغ حرفه منابع انسانی باشد . عنوان مثال ، یک دفتر حقوقی نمی تواند بدون وکلای اموزش دیده خوبی عمل نماید . همین ترتیب ، چگونه یک تیم فوتبال تواند بدون نبوغ ورزشکاران خود فعالیت نماید ؟

ارزیابی کمی کیفی محصول ( خروجی )

در یک شرکت تولیدی نظیر کمپانی Alan ، حسابداران موسسه توانند استاندارهای کمی کیفی اقلام تولید شده توسعه دهند . صورتیکه ، مقدار کالاهای ورزشی تولید شده یک دوره خاص گونه چشمگیر مقدار استاندارد پیش تعیین شده متفاوت باشد ، گزارشهای مدیریتی مبتنی انحرافات توان هدف

اس ام اس , جوک , عکس طنز


نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 368

آمار سایت
  • کل مطالب : 3689
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 825
  • بازدید کننده امروز : 794
  • باردید دیروز : 169
  • بازدید کننده دیروز : 169
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3716
  • بازدید ماه : 13866
  • بازدید سال : 42056
  • بازدید کلی : 765343
  • کدهای اختصاصی